Wazuuup

Haft en nice dag o kväll. Har umgåtts med Sara o Theodor. Grabsen har lekt slagits och grinat. Fullt ös medvetslös! Men dom har även vart duktiga o snälla. Vi mammor har lekt medlare, myglare, bestraffare ( finns det nått som heter så?) och förhandlare medans vi druckit våran cafelatte ala Marika :P

Tiden gick fort o när vi väl satte oss i soffan jag o Nikko på kvällskvisten så däckade Nikko på nån minut sittandes brevid mig. Min gullunge.. Han e så fin.

Han har börjat surra ordentligt nu! Får knappt tyst på honom när vi e själva här hemma. Det är oftast då han sätter igång. Idag sa han en jätte lång mening. Kunde knappt hålla mig för skratt.
Jag satt på balkongen. Jag sa åt honom o hämta sin macka som han inte ätit upp o sätta sig vid tvn o käka upp den till Bompa. Då tittar han på mig jätte seriöst med handen upp mot mig o säger
- Mamma.. vänta här. Jag hämtar mackan sitta tvn och äta mackan. Sitt där jag hämta mackan ok?     Hehe det e så konstigt att det kommer så mycket ord från den där lilla skiten! Jag e inte van än.. :)

För nån dag sen hade han en konversation med en fluga.. I två tre dagar har en fluga kommit till matbordet vid frukost lunch middag. Så Nikko känner väl ett band till den nu hehe
Han satt på sin stol i köket lutad mot flugan helt allvarlig.
- Heej Uugan. Du hungrig igen. Kuul. Vill du smaka mammas mat eller Nikkos mat? Så pekar han på min tallrik o hans tallrik.
- ok mammas mat. Så tar han nått från min tallrik o ger den till flugjäveln.. som dessutom sätter sig på maten han ger.
-Vill du dricka? Så försöker han hälla mot flugan så att han kan dricka.
- Mamma.. ugan mätt nu..
Nikko blev även arg på flugan en gång. Nikko fick läsk och så satte sig flugan på hans glas. Nikko vart nästan arg/ledsen på riktigt o halvskrek - MIN DRICKAA! GÅ FLUGAN GÅÅ

Idag bestämde vi vid frukost att flugan fick flyga ut. Jag frågade Nikko om vi skulle släppa ut flugan o han sa - Mamma öppna fönster.. allvarligt.. haha jag kan knappt hålla mig för skratt när han säger så sött. Så nu är den väl på nån äcklig skithög där ute för att sedan dras in i nån annans kök.. eew

Gillar inte flugor dom e äckliga men kunde ju inte döda den pga av Nikkos band till den :P

Allt för dig min lilla älskling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0