Morgon

Morgonbad efter frukost. Nikko fick äta sin yoghurt själv............ :P


Nikko o jag har vart på akuten igen.. Igår fick jag hämta honom från dagis på förmiddagen för att han hade svårt att andas igen. Han är förkyld o hosta. (förkylningsastma)
Jag åkte direkt från dagis och in på vårdcentralen och vi fick hjälp direkt. Bara den lilla tiden från att jag hämtade honom o sjukhuset försämrades andningen jätte snabbt. Läskigt!

Nikko fick andas adrenalin och ta betapred medans vi satt o väntade på ambulans till Solle.. Det vart lite bättre efter en stund men fortfarande farligt för att det kan gå så fort för att halsen ska bli igentäppt på ett litet barn.

När vi väl kom fram till akuten i solle så hade Nikkos andning försämrats igen.. Hans lilla kropp arbetade för varje andetag och han var trött och grinig för att det är så ansträngt o jobbigt för honom.
Men dom tog tag i honom direkt och han fick andas Ventolin och så tog dom blodprov, kollade syresättningen i blodet o andas in adrenalin igen.
Efter ett par timmar så lyssnade dom på andningen o syresättningen och det var klart mycket bättre. Men dom ville ha honom under uppsikt ett par timmar till eftersom det kan försämras fort igen.

Vid 18-19 tiden kom vi hem trötta o hungriga. Vi åt mat sen var det tack o gonatt för Nikkos del. Han somnade själv i min säng för att jag lättare ska kunna ha koll på andningen under natten. Dom var redo i sollefteå för honom ifall vi skulle få åka in på natten.
Han vaknade en gång under natten och då gav jag honom Airomir och Pulmicort för att det var  ansträngt. Men inte akut.. Har lärt mig nu! :) Efter en stund vart det bättre o han somnade om i min famn.♥

Jag sover med ett öga o öra öppet hela natten

Som sagt man ska ALDRIG vänta om det är riktigt jobbigt för dom "för att det kanske blir bättre sen" utan åk in direkt för det kan gå fort när det försämras med syreintaget. 

Men idag är han lite bättre och inte lika mycket problem med astman :) Skööönt

Idag blir det en mysdag o kväll med älsklingen!

pusspuss


Kommentarer
Postat av: Nina

Usch va hemskt! Hoppas att det växer bort snart. Det är så läskigt! Sköt om er!! Försök vila du också, man blir knäckt av att inte få sova! Säg till om ni behöver hjälp med nåt.

Kram Nina

2010-09-04 @ 10:59:18
Postat av: Sabina

Lillaste vännen FYFAN vad jobbigt men tack och lov så bor vi i sverige och det finns massor av hjälp ..... KRAMAR TILL ER <3

2010-09-05 @ 12:39:28
URL: http://misssabina.blogg.se/
Postat av: Marika

Nina du är en ängel! <3 tack

Sabina ja tur att det finns hjälp att få. Hoppas ni mår bra allihop o hoppas vi får träffa er snart! kramar

2010-09-05 @ 21:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0