Längtar

Jag tror jag har förstått att vi ska åka på en resa nu :D

Nu har jag börjat fundera på packning och vad som är viktigt att ha med till barnen. Det mesta kan man ju köpa. Men lite framförhållning vill jag ha och sen är det ju himla kul att planera och inhandla saker till resor. Älskar att planera :D Det vi har kommit fram till är att ha så lite packning som möjligt.. Vilket är svårt om man heter Marika som gärna vill ha med sig allt.. "Det kan bli kallt, kanske spiller, skor!! Måste ha gympadojor, sandaler, flipflops ja jag kan fortsätta.. hehe Nää men jag tycker att det är så kul att packa, planera så ibland kan jag bli lite över ambitiös med packlistan.. Medans Matte är såhär: Ett par kallingar och två Tshirts.. Asso jag skulle aldrig klara mig! :D

Visst det är 2 månader kvar men har upptäckt att 2 månader kan gå JÄTTE fort! Tycker att det senaste året bara har susat förbi. Nikko fyller ETT ÅR om en månad! Tyckte nyss han var en liten spädis :)

Men nu vill jag skriva om resan..

Första veckan kommer vi att bo på Phuket på ett mysigt litet bungalow hotel med trädgård och pool i Kata. Det ser mysigt ut, där kommer vi nog att trivas :) Sen ligger beachen på ca en 10 minuters promenad bort. Helt underbart!
Jag har suttit med Matte och tittat lite på bilder på nätet och broshyrer därifrån och det ser helt underbart ut.

Sen när den veckan har gått så kommer vi att åka till Phi Phi öarna. Där verkar det vara vackert om nått. Ska bli så roligt att få åka runt och få uppleva allt. Vi har inget bokat hotell utan vi får se vart vi hamnar när vi väl kommer dit. Skit kul!

Thailand kommer att ha sin varmaste period när vi är där.. Vilket innebär 27-30 grader i skuggan.. puh..men på med solkräm, tröja o solhatt + en pool så löser det sig nog :D Det ska bli spännade, roligt och lärorikt på många plan under våran resa.

Kata Beach


Phi Phi Man blir lite sugen va? :P


Dom här bilderna värmer när jag tittar på dom.  Jag kom hem nyss från en prommis med Sabina och Onny. Hundarna fick dampa av sig lite :) Helt tokiga i kylan och snön. Vi var ute i över en timme! Nu kommer Bozo att sova gott :)
PS jag hade "långkalsonger" på mig nu när jag var ute.. Tog ett gott råd från en väldigt klok kvinna.. Tog mina pants o hade under gympabrallorna :D tack Dina! hehe

Ni som följer min blogg kommer att höra mycket om denna resa.. Hoppas att ni har överseende :D

Gonatt! :)

Kommentarer
Postat av: Lie

haha jag tror inte du behöver va orolig för att det ska bli kallt ;)

2010-01-03 @ 11:38:38
URL: http://Liesahlin.blogspot.com
Postat av: Dina

Hahaha... Det var så lite så!

Ett råd till: Packa så lite som möjligt, allt och jag menar ALLT är så billigt där och det finns hur mycket som helst att shopa så du kommer att behöva all space i resväskan!

Alltså, skit i att ta med så mycket kläder härifrån. Du kommer vilja att lilla Nikko ska gå rung i D&G, Gucci osv även om det är kopior! ;-)

Det finns en uppsjö av det!

2010-01-03 @ 23:21:19
URL: http://dinasblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Lie

vi åker den 28 mars :) längtar sååå! kram

2010-01-04 @ 10:21:52
URL: http://Liesahlin.blogspot.com
Postat av: Linda

Åhh, Marika det här är ju helt sjukt. Vad underbart ni kommer att ha det, jag blir alldeles tokig när jag tänker på det.Thailand är ju UNDERBART! Vilken grej av Matte att planera in denna surprise!! Helt fantastiskt!

Hoppas vi kan ses framöver, jag sms:ade dig men tror inte det gick så bra? Jag har börjat jobba idag och mattias fyller och vi har lite kalas denna denna vecka, men sedan är det väl lite lugnare hoppas jag.. Vi kan väl kolla hur Nina har det också? Kramar från mig!

2010-01-04 @ 11:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0