Regn o rusk

Fyy vilket tråkigt väder! Hade planer att vara ute idag med Nikko men det har typ spöregnat hela dagen så det vart snabbshopping istället :)
Jag köpte en vinteroverall och en mysig mössa till Nikko. Till Joakim hittade jag vintervantar. Så nu är båda fit for fight när det gäller snön som jag hoppas kommer snart! :)

Jag måste bara köpa en pulka med ryggstöd till Nikko så blir det enkelt att ta med Nikko ut på promenader när det är snö.. Istället för att dra runt på en vagn i en meter snö :) Jag hoppas verkligen att det kommer snö iår. Det skulle ju vara toppen.

Det är skönt o va hemma. Det var verkligen en rolig resa men det är alltid skönt o komma hem till sitt, sin egen säng och få tillbaka alla rutiner igen.
Jag måste göra om finlandsresan snart igen. Det ska inte dröja 10-14 år mellan den här gången! :)

Jag o Nikko fick träffa många släktingar som betyder så mycket men som man inte har någon större kontakt med.. just för att dom bor i ett annat land och att dom endast pratar finska. Jag e lite feg när det gäller pratet.. men har insett nu att det inte gör något utan det löser sig ändå fast jag glömmer bort nått ord då o då! :) 
Tex. Jag skulle berätta vad Matte jobbar med till moster och jag glömde helt bort va  elever heter på finska. Jag började förklara då att du vet dom personerna som sitter i skolan, inte lärarna utan dom andra som är en klass.. hehe moster bara tittade på mig o skrattade o sa vad elever hette. Nu kan jag det! Oppilat! hehe Så fick jag hålla på ibland.



Faster o Nikko


Nikko röjer

Sysslingarna

Moster o Nikko


Nikko lärde sig o säga katt på finska. Jag har pratat finska en hel vecka förutom när jag pratade med Matte i tel
Jag har även bara pratat finska med Nikko så han förstod efter nån dag när man sa kom hit eller att han inte fick röra m.m Så jag ska försöka fortsätta prata lite finska med honom här hemma :)

Resan gick jätte smidigt och jag kommer mer än gärna göra om det igen!
Här ska ni få se ett stackars barn med en baglady till mamma som jag såg i Slussen Sthlm 07 på morgonen....:p

(Han sover där under o VÄSKAN NUDDAR KNAPPT HONOM)

Plattan.. Jag tog med honom hem!

Kommentarer
Postat av: viktoria

Hem... HAHA! bäst

2009-12-03 @ 19:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0