Hej!

Jag har verkligen inte gjort nå speciellt under dessa dagar jag inte skrivit på bloggen. Har mest varit hemma o pulat på :) 

Jag måste få höra andras åsikter ang detta! Snälla skriv vad ni tycker!

Kan inte riktigt bestämma mig hur jag ska jag göra.. Är jag dum om jag åker till Finland med Nikko med tanke på Influensan? Ena stunden känner jag att om jag håller god handhygien och ser efter så att Nikko inte stoppar saker i munnen och att vi inte är med så mycket folk under vistelsen så kanske det är lugnt? Sen känns det sjukt att jag ska känna mig isolerad o inte våga göra något pga av fluensan.. Då kommer jag få stanna hemma i ett halvår typ!
Ibland känner jag att jag e dum som åker och riskerar Nikkos liv på detta sätt. VAD GÖRA??!!

Idag hade vi trevligt besök av Nina o Claes. Det var verkligen jätte kul att dom kom o hälsa på!

Nikko o Claes lekte jätte bra ihop. Första gången jag ser han leka och pyssla ihop med någon. Det var lixom inte det här bråket om samma leksak vilket är lätt hänt :) Ibland satt dom på varsit håll o lekte med lego eller en bil. Det var full rulle men med deras lek. Så det måste vi göra om snart!




Så söta! :)

Tack för en trevlig dag!

Kvällen avslutas med ett Desperate Housewives.. ett avsnitt före er!! :P

Kommentarer
Postat av: Pernilla Vestergaard

Hej Marika

Inte har väl finland mer utbrott än oss?? Jag tror inte att det är så i alla fall. Om du inte ska isollera dej som du skrev så utsätts ju gullungen din för lite smitta här och där men jag tror inte att du utsätter honom för mer smitta i finland än vad du gör här hemma...ta du och åk på en liten semester med Nikko och må så gott!!

2009-11-10 @ 20:26:08
Postat av: Pernilla Vestergaard

Hej Marika

Inte har väl finland mer utbrott än oss?? Jag tror inte att det är så i alla fall. Om du inte ska isollera dej som du skrev så utsätts ju gullungen din för lite smitta här och där men jag tror inte att du utsätter honom för mer smitta i finland än vad du gör här hemma...ta du och åk på en liten semester med Nikko och må så gott!!

2009-11-10 @ 20:26:54
Postat av: Kathleen

Hallå! Tycker nog att du kan åka,jag hade iallafall gjort det.. Dom säger ju att från 6 månader så får man ta vaccinet. Så jag har bestämnt mig för att ta den och båda barnen me! Nu är det bara svårt att hitta ställen som har kvar vaccinet:O( Suck..

Jag känner att det är såååååå många som har tagit den nu och jag har då inte hört att någon dött av att tagit den,bättre att ta den än att riskera att bli sjuk.. Men sen o andra sidan känner jag några som har fått den och dom har varit jätte dåliga men det gick över på ca 6 dagar.. Ja fan man blir bara förvirrad av allt detta:O) hihihi.. Du känner de du tycker e bäst för ditt barn och det blir alltid det bästa i slut ändan iallafall.. Du blev inte klokare av det här iallafall.. Hahaha.. Kram K

2009-11-10 @ 20:43:11
Postat av: Nina

Tack själv! Det var jättekul, både för mig och Claes! Det ska vi göra om snart!!! Ja, det där med Finland har vi redan gått igenom och det blir man inte klok på. Men det går inte att isolera sig under så lång tid, man vet aldrig om eller var det händer.

Det där med DH blir jag avis på! Kram kram!!

2009-11-10 @ 21:39:16
Postat av: Anonym

Tja!

Tycker det blir överdrivet det där med hysterin.

Tycker absolut du ska åka, jag menar det är ju lika stor/liten risk om du åker till Sthlm.

Håll honom undan sjuka personer så är det säkert ingen fara. Som sagt massmedia gillar att hypa såna här grejer.

Just my five cent..

MVH: Bror

2009-11-10 @ 22:17:02
Postat av: Katja.A

Marika jag hade åkt med barnen.

Allt har bara blivigt så stort.

Åk och ha de jätte trevligt <3

Kram Kram

2009-11-10 @ 22:55:02
Postat av: Lillis

hej marika! jag hade INTE åkt, i varje fall inte omjag vet att jag skall umgås med flera oilka och vistas i miljöer med mycket folk.Jag hade försökt att undevika influensor så långt det går. varför utsätta ett litet barn som inte byggt upp sitt immunförsvar för ett virus som kan kan få allvarliga konsekvenser? tänk även på at vaccient inte är testat på små barn och även innehåller ethylkvicksilver som inte andra barnvaccin sprutor får innehålla. man vet heller inte om så små barn är tex äggallergiker, men vilket kan visa sig som en stor allergisk chock om man tar vaccinet.. Är vad jag tycker. Men självklart är hysterien kring svininfuensan överdriven, men det är vaccinationerna oxå. Tänk på att viruset spids med droppsmitta och färdas och inandas oftat via luften och/eller om det landar någonstans och du på det sättet för in det i din mun. DEt tar långt tid att bygga upp ett bra immunförsvar och små barn bygger upp det genm att bli sjuka, kan ju vara jobbigt för dom att bli dundersjuka av en infuensa direkt. kan du inte åka framåt våren i stället? då är det mindre virus i omlopp. tyckte du jag var jobbigt nu;) men det var min åsikt! kram på er allihopa!

2009-11-11 @ 18:44:07
Postat av: Katja.A

Hej måste bara säga några ord till den som skriver ovanför mig.

Pratade med min granne i dag som jobbar på huddinge sjukhus, Svinsjukan kommer att vara enorm framåt våren

enligt överläkarna.

Svinsjukan går just nu på Neos dagis många har blivigt sjuka,barn,föräldrar och fröknar, Men inte min Neo..(än i alla fall)

Men ja de e kanske dumt att åka i väg,men ska man tänka så då kan man ju inte ens ta med dom så till Ica...

Ring och kolla upp de Marika fråga vårdcentralen och bvc och se vad dom tycker.. Massa kramar



Ps ursäkta stavfelen



2009-11-16 @ 19:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0