Första..

Advent! Vi åt frukost här hemma och gjorde oss sakta men säkert iordning oss för Kramfors skyltsöndag. Vilket innebär torgstånd av alla dess slag med olika juliga saker, musik, tomten, lucian för Kramfors visas upp, alla skyltfönster är pyntade och liv o rörelse.

Det stora pluset i år var att det var SNÖ! Jätte mysigt.

När vi kom på stan så gick vi på en teater som heter " I väntan på en julsaga". Jag vart lite osäker om vi skulle gå på den med Nikko men tänkte att vi skulle pröva. Matte hade fått biljetter till den.

Teatern var jätte mysig. Nikko satt först som ett ljus och tittade på allt som hände. Sen sista minutrarna så började han korva lite på sig och pilla på Mattes snören på hans jacka, en stund efter det så sov han :) Söting! Han är så duktig min prins ♥

Gillade teatern och gillade stämningen. Efter det så gick vi runt lite och handlade lite mat o så.

Hemma åt vi lunch/middag.. blev ganska sent! Vid 16 igen så åkte vi in till stan för att möta JULTOMTEN! :D
Han brukar komma varje första advent och ge alla barnen en godispåse var. Fatta den kön.. den går genom halva Kramfors typ :D
Nikko fick träffa sin första jultomte! Han tittade på honom och gjorde inte en min.. inte ens när jultomten klappade honom på kinden! Han (mamma) fick oxå en godispåse! :D

Efter det så vart vi bjudna hem till Micke o Mary på glögg och pepparkaka! Mysigt och jätte gott med glögg. Första glöggen i år :)  Tack!

Nu är jag så trött här i soffan så mina ögon går i kors och jag får skriva om meningarna hela tiden för att det blir fel hela tiden :D 

Haft en hyfsat mysig söndag.

Gonatt o sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0