Slumpen?

NEJ det är inte slumpen längre!..

Jag har en rutin under kvällen med Nikko när det är sängdags. Jag gör iordning hans ersättning (som han bara får på kvällen innan sängdags)  Medans den svalnar så byter jag blöja på honom och sätter på honom sin pyjamas. Sen går jag upp till sovrummet, sätter mig på sängkanten så jag har fönstret på höger sida och matar honom.. sen somnar han gott!

Nu är det så här.. jag har upptäckt en skata som sitter på en gren utanför fönstret på ett träd. Första kvällarna så tänkte jag att det bara är slumpen att den sitter där på samma plats.. men nu har den snart suttit där i en veckas tid. Den kommer runt nio då jag lägger Nikko och sätter sig där och bara är. Jag brukar alltid VARJE kväll när jag sitter där på sängkanten titta ut genom fönstret och säga gonatt till mamma.. Sen var det typ en vecka sen jag såg att fågeln satt där! Den har säkert suttit där innan också men jag upptäckte den för ca en vecka sen. Så varje kväll när jag ska säga gonatt till mamma så tittar jag ut och självklart landar min blick på skatan varje gång.. Så säger jag gonatt.. 
Så nu för tiden säger jag gonatt till en skata....? :D

Försökte ta kort på den men det gick inte.. den syntes inte.. Blev bara suddigt! Men tog kort på fönstret! :)


Kommentarer
Postat av: Katja.A

Ingen slump!

Klart hon e hos er...För inte ska du känna dig ensam,Hon e alltid vid din sida! <3

2009-05-18 @ 21:53:02
Postat av: Dina

Säkert att det är hon som kommer förklädd för se till er...:-)

2009-05-18 @ 22:56:39
URL: http://dinasblogg.bloggagratis.se
Postat av: Marika

Du är så gullig (och lite läskig) hehe Det var verkligen skönt och mysigt att prata med dig denna sena kväll :D <3 Kramar

2009-05-18 @ 23:09:58
URL: http://mapal.blogg.se/
Postat av: viktoria

tror inte de heller e slumpen.. alla kommer tillbaka i olika förklädnader! Undra hur min farfar brukar hälsa på?! för ja vet att han gör de..

2009-05-20 @ 09:24:07
Postat av: martina

godnatt mamma..själv pratar jag bara med pappa om jag glömt namnsdag eller nått sånt..o på han födelsedag då självklart säger jag.. annars e jag lite dålig på de..btw..jättefint fönster faktiskt haha

2009-05-21 @ 09:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0