VECKA 37

Nu är jag inne i vecka 37..

I vecka 37 är medelkroppslängden 49 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 3000 gr.

De mesta av lanugohåret är borta. Lungorna har mognat. Barnet sväljer fostervatten och kissar, vilket är en viktig del i balansen av mängden fostervatten.


Om barnet skulle födas nu räknas det som fullgånget. Barnet är moget och väl förberett för livet utanför livmodern.


Kan ni fatta att jag har en stor bebis i min mage??!  Nu är bebisen verkligen välkommen :)

***************************************************************************************************

Igår Söndag så kunde jag inte hålla mig ifrån att montera ihop skötbordet.. Fixade iordning det mesta och gjorde plats för den på stortoan.. Gjorde iordning korgar med handdukar, blöjor m.m som jag har under skötbordet. Åå det är så roligt!

Nu ska vi bara få plats med spjälsängen uppe i vårat sovrum.. Vi kommer inte hinna klart det stora sovrummet innan bebis kommer.  Så jag jag ska montera ner en liten garderob för att vi ska få plats med sängen i lilla sovrummet. Kan bli kul! :)

Sen mot fyra tiden igår så lämnade vi Jocke hos sin mor i Solle. 
Efter det så åkte vi vidare mot Österåsen till Viktoria och Daniel! Vi blev bjudna på middag :) Vi hade det mysigt! Alltid lika trevligt! Vi hade med oss Bozo som blev bortskämd med godis och älgben OCH att han fick ligga i deras soffa brevid Daniel :D Det blev lite lek i deras hundrastgård med Skaja också.
Tack så mycket för allt! :)


Imorgon ska jag till MVC o kolla så att allt är bra med baby.. Skriver då! Kraaaam


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Helt sjukt vad tiden går fort egentligen... de va ju typ igår ja ringde..å då va du inte gravid.. asså typ nå sånt :P haha

2009-01-19 @ 14:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0