Vecka 36

I vecka 36 är medelkroppslängden 48 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2800 gr.

Alla inre organ är färdigbildade. Barnet gör sig färdigt att födas när som helst........!!

Underhudsfettet tilltar snabbt i mängd, kinderna är runda och det skrynkliga utseendet är försvunnet.
*************************************************************************************************

Jag tycker det är så spännande det här! Att bebisen kan komma när som och att den är helt färdig utvecklad!
Det ligger en riktig bebis i min mage! Det är ju helt sjukt.. men roligt! När ska man fatta själv??!

Jag måste ju börja o tänka på att packa BB väskan och köpa amningsbh m.m
Det har alltid legat så långt bort men tiden kan vara inne när som nu.. ja herregu.. Vad har man gett sig in på!!? :)

Just nu så ligger den o sparkar eller gnider sig mot mina revben... jätte skönt... INTE!
Måste lixom sträcka på mig och massera bort foten eller handen eller vad det nu är som putar ut :) Häftigt men obehagligt ibland.

Har ni några namnförslag till både kille o tjej så är ni välkomna att skriva dom förslagen! :)

Kommentarer
Postat av: martina

hmm martina e ju fint..haha eller nickie..

2009-01-11 @ 23:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0