NI SOM FÖTT BARN..

Jag har lite frågor om nån vill svara.. Om ni kommer ihåg! :)

Hur var det för er innan ni skulle föda.. Just nu har jag ett tryck nedåt, det känns som att den vill ut. Sen har jag sammandragningar nästan hela tiden.. Haft det i två dagar nu. När jag går så gör det ont för att det känns som att bebisen är halvt ute! :D 
Det är säkert kroppen som förbereder sig bara men jag blir lite fundersam nu när magen har sjunkit , bebisen är fixerad, tror att en bit av slemproppen har rykt.. pluffsig i ansiktet är jag oxå! :P Kan det vara så att det snart är dags? OCH när är snart! Känner någon igen sig lite grann innan födsel? Berätta!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Maia

Ehhh... har du klockat sammandragningarna? Känns nämligen som att det är ganska många symtom på att det börjar bli dags tycker jag iallafall?? Ring t sjukhuset å fråga. Men när proppen gått så kan det ju ta upp t veckor innan det e dags som jag förstått... åhhhh så spännande!! Hör av dig om det händer nå mer!! Kraaam

2009-01-29 @ 14:47:09
Postat av: Katja.A

När min propp gick 6 på morgonen 8 åkte jag in 15.20 kom han ut...... men tro mig Du vet När de känns för konstigt...Då e de bara att åka. de kan ta upp till 2v att komma ut om proppen går sönder i lite i taget. de e som en slaim klump...

stavfel........



Massa kramar och kärlek =)

2009-01-29 @ 16:53:18
Postat av: Elin

När du får riktiga värkar så kan du inte ta miste. Jag hade sammandragningar veckor innan det var dags. Min propp gick en fredagskväll, på lördagen vid tolv på dan började värkarna och vid halv fyra åkte jag in. 05.43 på söndag morgon föddes han!

2009-01-29 @ 20:54:29
Postat av: Lie

haha vaddå för propp??

2009-01-29 @ 21:45:29
URL: http://liesahlin.blogspot.com/
Postat av: Marika

Tack för alla svar!! :) Jag tror att det var en bit av proppen som gick.. Jag vet inte! :) Idag har det varit lite lugnare men sammandragningarna kommer o går hela tiden.. och trycket nedåt är inte lika starkt som det var igår.. men som sagt kroppen och bebis förbereder sig!

Tycker ändå att det är lite läskigt.. :)

2009-01-29 @ 22:59:03
URL: http://mapal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0