MVC

Igår hade jag tid på Mödravården. Jag gick dit med en oro.. Jag hade inte kännt av bebisen något under morgonen.. Vilket jag gör varje morgon.. Blev jätte orolig! Dom tog alla dessa prover som dom gör under en rutinundersökning.
Allt det såg bra ut. Blodvärdet  var t.o.m. 140! Vilket jag hade i början av graviditeten fast jag inte äter nå extra järn vitaminer. Så det kändes skönt!
Efter det så tog hon fram CTG apparaten så att vi kunde kolla hur allt var där inne i magen med bebben.
Allt var bra!! Hjärtljuden kom på engång och CTG apparaten visade att det var liv och rörelse i magen. SÅÅÅ SKÖNT!!

Sen skulle hon känna hur bebisen låg. Bebben är fixerad nu! :)  Och för att vara säker på att det var huvudet som sitter fast i bäckenet så tog hon fram ultraljudsmaskinen! Då fick vi se nått runt som satt fast där nere! Sen visade hon rumpan också. Jag frågade inte om hon kunde se kön.. Ångrar mig lite.. Men om jag har kunnat vänta så här länge så nog kan jag vänta i några veckor till! Sen var hon inte så van med maskinen.. Märktes... ;)

Så nu känns allt bra igen!

Nu ska jag göra mig iordning och kanske åka en sväng till gamla jobbet o säga hej.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Lie

skönt att allt va bra :) spännande å se vad som ploppar ut!! kraam

2009-01-21 @ 12:52:49
URL: http://liesahlin.blogspot.com/
Postat av: Anonym

å usch vad jobbigt med den där känslan, hade den några gånger oxå...skönt att allt va som det skulle. Snart är det verkligen dags, fatta! Jag tror att ni får en liten mörkögd tjej m mycket hår! kram

2009-01-21 @ 13:36:05
Postat av: theodorsmamma

du ahr blivit utmanad i min blogg:D

2009-01-22 @ 13:55:21
URL: http://sussiem.blogg.se/
Postat av: paulina

vad skönt ! :)

2009-01-22 @ 14:01:51
URL: http://paaulina.blogg.se/
Postat av: Marika

sussie: Kommer inte in på din blogg juuu :)

2009-01-22 @ 14:32:01
URL: http://mapal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0