FÖRSTA BB RUNDAN

Inatt har det varit en spännande natt..
Jag trodde att lite av mitt vatten gick! Klockan var efter 00 och jag skulle gå o lägga mig. Gick o kissa o så i vanlig ordning för att inte behöva gå upp om en timme igen.. La mig i sängen och kände hur det plötsligt började komma nån vätska! Gick in på toa och det kom ytterligare vätska. Blev lite fundersam och visste inte riktigt vad jag skulle göra.
Till slut ringde jag BB för att rådfråga om vad dom tycker jag ska göra. För det var inte alls mycket som kom.
Dom bad oss åka in så att det kunde se efter om det var vattenavgång eller inte. Så vid 2 tiden var vi på BB inatt! :)

Tror ni jag var nervös!!! Det hann gå hundra tankar i huvudet på vägen dit! Någonstans ville man så gärna att det skulle hända nu men ändå vart jag lite rädd och tänkte nää stanna ett par veckor till.

När vi kom fram så var dom så trevliga. Vi fick ett eget rum där kom kolla bebisen med CTG apparaten och allt såg ut som det skulle. Men vi var tvungna att stanna kvar tills morgonen så att doktorn kunde kolla det där med vattenavgången.
Så jag o Matte sov i varsina sängar brevid varann i ett par timmar.. Jag vaknade av att en kvinna låg o skrek AJAJAJAJAAAAAAAAAAAAAAAJ ååååååååååååååååååååh AAAAAAAAAAAJAAJAJAJAJAJAAAAAAAAAAAAAAJ.......... i rummet brevid ..hmm tänkte jag då.. :D Men just nu är hon säkert världens lyckligaste iaf!

Doktorn kom till slut på morgonen vid 9 tiden och dom kolla om det var vattenavgång men det var det inte! Bebisen som trycker på urinblåsan kunde det vara. Så det var ju på ett sätt bra.. Då får bebisen växa på sig lite till. Sen kolla dom bebisen med ultraljud och mätte o hade sig för att kolla hur stor bebisen var och den var som den ska vara. Allt såg bra ut. Efter det fick vi åka hem! :)

Så det  var min natt det! Nu ska jag lägga mig soffan o vila min skalle ett tag :)

kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0