Shit pompa..

VAD VARMT DET HAR VARIT!!

E helt slut i huvet nu.. efter att ha varit ute i solen.  De e jätte skönt men man blir så slut bara.

Bozo har badat hela dagen iaf.. Jag har inte vågat ge mig ner i vattnet än.. men de kommer!
Vi tog en promenad till en udde vid älven.. där bozo fick bada.
Tyvärr så fick han vattensvans efter.. han ansträngde sig lite väl mycket där i vattnet. Han var som en säl.. PÅ RIKTIGT!
Men jag har fönat hans svansrot o gett han värktablett.. så jag hoppas att han blir bra snart! Stackarn..
Men han hade kul iaf!


Kommentarer
Postat av: Maia

Vad mysigt det ser ut!!!! Men vad är vattensvans?!

Kram kram

2008-06-02 @ 09:36:48
Postat av: Marika

Vattensvans e en slags förlamning i svansroten.. de e nerverna runt svansroten som förlamas o det gör tydligen ganska ont på hunden.. Så den bara hänger rakt ner.. ser helt död ut.. Men det går över om några dagar.. o de e inget farligt! Det kan bli så om en hund överanstränger sig i kallt vatten tex. så då e de viktigt att man torkar jätte noga där bak vid svansen.

Tycker så synd om han bara.. han som älskar vatten! De e ganska vanligt bland sånna här hundar och retrivers..

2008-06-02 @ 11:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0