Räddat ett liv idag!

Liite svalare idag än va de var igår.. skönt!

Medans Matte åkte och shoppade så åkte jag o Joakim till Väjabadet med picknick. De var jätte skönt.. Där blåste de ingenting heller så de var extra skönt!
Joakim var helt till sig i brallan o hade bråttom till vattnet. Men lite feg va han oxå.. vågade inte riktigt doppa sig! (sätter in en bild när jag kommer hem) Han småpysslade på med sina pinnar i vattnet och det var frid o fröjd..

Det gick nästan..


Joakim posar.. hehe


Senare kom två småkillar ner springandes till vattnet o dom började röja runt där i vattnet och Joakim hade kul!

Efter en stund så ser jag den ena killen flaxa med armarna lite väl mycket.. men jag tror att dom leker för jag ser den andra oxå hålla på där o springa runt o flaxa o skratta.. Till slut hör jag ett vrål från den här som flaxade med armarna o höll på o dyka (va jag trodde) jag ser att det är nått som inte stämmer och börjar gå fram mot strandkanten o den lilla killen flaxar o jag frågar den andra med panik i rösten om dom håller på och leker.. "nää han kan inte simma bara" svara den andra killen! Då springer jag ut i vattnet med kläderna på och ser hur han börjar flytta upp på rygg! Panik i bara och simmar ut och får upp lillkillen som till slut hostar upp vatten och börjar gråta.. Skönt! Både han och jag var skakade.. blev livrädd jag med!

Jag börjar fråga frågor om va han heter, vart han bor o hur gammal han är och han var 5!!!! Vem fan låter sin femåring gå ner SJÄLV med sin 6 åriga kompis till vatten för att bada??! Höll på o spricka för att jag va så arg, chockad m.m
Till slut säger den andra killen som inte förstod hur allvarligt det var att hans farmor skulle komma snart..
Jag tog lillkillen i famnen lindade om en handduk om han för han var helt chockad och bara skakade.. Usch..

Farmorn kom och så sa jag.." Var glad att det var någon här som kunde rädda livet på den här lilla killen. Han hade inte vart med oss om inte jag varit här!"

De första hon säger.. de där e inte min! Den andra är min..
JAHA! tänkte jag... så säger hon så här till den lilla killen..
Om din mamma får reda på det här kommer du aldrig att få åka o bada nå mer.....
DÅ vart jag arg.... Jag disskuterade med henne en stund och fick reda på vart han bodde.. men att hon skulle ta hand om han och lämna honom till hans föräldrar.

Så här i efter hand skulle jag ju ha tagit lillkillen i hand och åkt hem till hans föräldrar och frågat va de va för fel på dom som tillåter ungen att bada själv när han inte kan simma!! Man blir ju galen...

Ska nog åka hem till honom och bara fråga om det gick bra och att föräldrarna får reda på det om "farmorn" kanske tystade ner det. Jag vill att det ska förstå allvaret.. så att det inte händer igen..
För det där vill jag ALDRIG vara med om igen.! Känner mig fortfarande lite konstig.. just att vad hade hänt om inte jag varit där?? Usch.. vill inte ens tänka så långt.. men ser det så tydligt eftersom han var på väg och flyta upp på rygg.. Usch usch..
Hoppas ni aldrig får va med om nått liknande.. Det var läskigt!



Kommentarer
Postat av: katja

oj vad hemskt.

du borde åka dit och prata med föräldrarna.

mvh katja.

2008-06-10 @ 23:45:53
Postat av: Anonym

2008-06-10 @ 23:45:58
Postat av: danyela

lääääskigt ;o <3

2008-06-10 @ 23:46:30
URL: http://danyelas.blogg.se/
Postat av: Maia

VAd obehagligt!! Men du gjorde ju precis rätt!! Men jobbigt ändå... har du vart hos föräldrarna? Hoppas du mår bra ;-) KRAM

2008-06-11 @ 08:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0